Πλήθος δράσεων για την ανάδειξη και προώθηση του ευρωπαϊκού βαμβακιού ως branded, premium προϊόν εξακολουθεί να υλοποιεί η Ευρωπαϊκή Συμμαχία Βάμβακος (ECA) σε ορισμένες από τις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης.
Μέσα από στοχευμένες ενέργειες και επαφές, οι Έλληνες και Ισπανοί βαμβακοπαραγωγοί προωθούν ήδη από το 2022 με την πρωτοβουλία EUCOTTON τη χρήση του ευρωπαϊκού βαμβακιού ως μια βιώσιμη και ποιοτική πρώτη ύλη, η οποία διασφαλίζει στον τελικό καταναλωτή ότι το προϊόν που επιλέγει είναι ασφαλές και παραγόμενο με τα υψηλότερα περιβαλλοντικά και κοινωνικά κριτήρια. Τα αποτελέσματα της κοινής, ευρωπαϊκής αυτής προσπάθειας είναι ήδη εμφανή, καθώς έντονο αναδεικνύεται το ενδιαφέρον ευρωπαϊκών κλωστοϋφαντουργικών επιχειρήσεων για την εγγραφή στην ειδική πλατφόρμα και την κατοχύρωση χρήσης του σήματος EUCOTTON.
Τελευταία δράση προώθησης ήταν η συμμετοχή της Ευρωπαϊκής Συμμαχίας Βάμβακος στην πρόσφατη έκθεση Munich Fabric Start, η οποία αποτελεί μία από τις σημαντικότερες εκθέσεις υφασμάτων στην Ευρώπη. Η συμμετοχή του EUCOTTON στη Munich Fabric Start αποτελεί την πρώτη μεγάλης κλίμακας προσπάθεια Ελλήνων και Ισπανών βαμβακοπαραγωγών για παρουσία σε διεθνείς εκθέσεις στο πλαίσιο της γενικότερης στρατηγικής προσέγγισης και ενημέρωσης του κλάδου μόδας και κλωστοϋφαντουργίας.
Ένα από τα καινοτόμα στοιχεία της συμμετοχής του EUCOTTON στη Munich Fabric Start ήταν η παρουσίαση του Fashion Grid, της πρωτοπόρας καθετοποιημένης αλυσίδας παραγωγής από το χωράφι έως το ύφασμα, η οποία δημιουργήθηκε από τέσσερις ελληνικές εταιρείες στο πλαίσιο του EUCOTTON. Πρόκειται για τις Κλωστοϋφαντουργία Ναυπάκτου, Colora, Dmiss Textile Group και Pulse of Fashion, εταιρείες με σημαντικό διεθνές πελατολόγιο οι οποίες συμπράττουν για τη δημιουργία των πρώτων 100% Made in Europe, EUCOTTON προϊόντων.
Παράλληλα, ειδικό πάνελ συζήτησης και παρουσίασης του EUCOTTON διοργανώθηκε στο περιθώριο της έκθεσης, με τη συμμετοχή των εκπροσώπων της Ευρωπαϊκής Συμμαχίας Βάμβακος αλλά και του κ Jens Wirth, Διευθύνοντος Συμβούλου Bremen Cotton Exchange, κα Michela Puddu, manager στο Gherzi Textil Organisation, κα Anne Oudard, υπεύθυνη βαμβακιού και ιχνηλασιμότητας στον οργανισμό Cotton Diaries και κα Laura Pianazza, εκπρόσωπο κλαδικών ευρωπαϊκών περιοδικών μόδας. Το panel επικεντρώθηκε στην ανάδειξη των στοιχείων βιωσιμότητας του ευρωπαϊκού βαμβακιού αλλά και τις ευκαιρίες και προκλήσεις του κλάδου μόδας στο πλαίσιο της νέας Ευρωπαϊκής νομοθεσίας περί ισχυρισμών βιωσιμότητας.
Η αποστολή του EUCOTTON περιελάμβανε τον κ. Αντώνη Σιάρκο, Πρόεδρο ΔΣ ECA, τον κ. Δημήτρη Πολύχρονο από την Κλωστοϋφαντουργία Ναυπάκτου ΑΕΒΕΕ, τον κ. Ευθύμιο Φωτεινό, Πρόεδρο της Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Βάμβακος, τον κ. Ευριπίδη Δοντά από την Επίλεκτο ΑΕ, τον κ Βασίλη Μάρκου από τη ΒΙΟΛΑΡ ΑΕ, τον κ. Πρόδρομο Ουσουλτζόγλου, Πρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Εκκοκκιστών και Εξαγωγέων Βάμβακος.
«Η Γερμανία αποτελεί σημαντική αγορά για το ευρωπαϊκό βαμβάκι, καθώς με ετήσιο κύκλο εργασιών τα 32 δις. ευρώ πρόκειται για έναν από τους μεγαλύτερους παίκτες του κλάδου της κλωστοϋφαντουργίας και μόδας παγκοσμίως. Οι απαιτήσεις και ανησυχίες των Γερμανών καταναλωτών εναρμονίζονται πλήρως με τα αυστηρά κριτήρια βιωσιμότητας, ποιότητας και ιχνηλασιμότητας που τηρεί ο ευρωπαϊκός κλάδος βαμβακιού, ιδίως στο πλαίσιο της νέας ευρωπαϊκής νομοθεσίας για την απόδειξη ισχυρισμών βιωσιμότητας από πλευράς εταιρειών», δήλωσε ο κ. Σιάρκος.
Στο πλαίσιο ενημέρωσης για το EUCOTTON, η ECA πραγματοποιεί επιχειρηματική αποστολή απαρτιζόμενη από στελέχη του κλάδου της μόδας και βάμβακος πέντε ευρωπαϊκών χωρών στην Ανδαλουσία, την περιοχή που συγκεντρώνει το μεγαλύτερο μέρος της ισπανικής βαμβακοπαραγωγής.
Ανάλογη επίσκεψη είχαν φιλοξενήσει οι Έλληνες βαμβακοπαραγωγοί το Σεπτέμβριο του 2023, με την επιτυχή συμμετοχή μεγάλων brands από Ελλάδα, Ισπανία, Γαλλία, Γερμανία και Ιταλία.
Σχετικά με το έργο:
Η εκστρατεία EUCOTTON υλοποιείται από την Ευρωπαϊκή Συμμαχία Βάμβακος (ECA) με στόχο την αύξηση της προβολής του ευρωπαϊκού βαμβακιού και την ευαισθητοποίηση σχετικά με τα βιώσιμα και ποιοτικά χαρακτηριστικά του στις ευρωπαϊκές αγορές-στόχους. Μέσω αυτής της εκστρατείας, η ECA στοχεύει στα εξής:
- Αύξηση της ευαισθητοποίησης για την παραγωγή βαμβακιού στην Ευρώπη
- Αύξηση της ζήτησης για κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα που παράγονται από ευρωπαϊκό βαμβάκι
- Ενημέρωση των καταναλωτών και των επαγγελματιών εμπόρων σχετικά με την υψηλή ποιότητα του ευρωπαϊκού βαμβακιού, τα στάδια παραγωγής και τη δημοτικότητά του στην παγκόσμια αγορά.
Εκστρατεία που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο του κανονισμού (ΕΚ) 1144/2014 – Enjoy it’s from Europe.
Για περισσότερες πληροφορίες: www.eucotton.eu